211059   2308
تاریخ انتشار: 1400/09/09 22:24
معاون فرهنگی کمیته امداد خوزستان از ارائه آموزش‌های فرهنگی و خانواده به ۲۸ هزار مددجوی این نهاد خبر داد.

به گزارش آماج نیوز، ناصر اسکندری، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: ۲۸ هزار مددجوی تحت حمایت این نهاد در نیمه نخست سال جاری از آموزش‌های فرهنگی و خانواده به صورت حضوری و غیر حضوری بهره‌مند شدند.


وی اظهار داشت: کمیته امداد استان به منظور عمل به تکالیف ذاتی خود اجرای برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و آموزشی را در دستور کار خود قرار داده است و در این آموزش‌ها مخاطبان از نظر نوع شغل، سن و میزان تحصیلات تفکیک می‌شوند و آموزش‌ها به صورت گروهی حضوری و غیر حضوری ارائه می‌شوند.

اسکندری تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا این نهاد برنامه‌های فرهنگی و تربیتی را در فضای مجازی ادامه داده و مددجویان تحت حمایت متناسب با شرایط، علایق در فضای مجازی عضو می‌شوند.

اسکندری به نقش نهاد خانواده به عنوان بنیادی‌ترین عنصر جامعه و یکی از اصلی‌ترین عوامل مؤثر در ایجاد جامعه‌ای سالم و پویا تاکید کرد و ادامه داد: اهداف از برگزاری این آموزش‌ها تلاش برای اصلاح سبک زندگی و اندیشه در جامعه هدف، تقویت ایمان و اعتقاد به مبانی اسلام و بسط بینش الهی بر اساس آموزه‌های دینی، تحکیم و بالندگی نهاد خانواده و مصونیت بخشی در مقابل عوامل بروز آشفتگی، تقویت احساس کرامت اجتماعی و بر انگیختن عزت نفس و... هستند.

این مقام مسئول محور این آموزش‌ها را مهارت‌های زندگی، مثبت اندیشی با رویکرد معنویت مداری و... عنوان کرد و بیان داشت: زنان سر پرست خانوار، همسران جوان، جوانان در آستانه ازدواج و... از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

معاون فرهنگی کمیته امداد خوزستان با بیان اینکه برای این افراد دوره‌های آموزشی با هدف تقویت امید و افزایش تاب آوری و... برگزار شد، اذعان کرد: رویکرد این آموزش‌ها، تعالی رفتار‌های معنوی، شناخت اصول و راهکار‌های مدیریت اقتصاد خانواده و تدبیر معاش، شناخت اصول بهداشتی ضروری مدیریت خانه و خانواده و... بوده است.





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار