211053   2372
تاریخ انتشار: 1400/09/08 15:05
دبیر شورای سلامت اهواز میزان ابتلا به کرونا ویروس در این کلانشهر طی هفته های اخیر را نزولی اعلام کرد.

به گزارش آماج نیوز، مهران احمدی بلوطکی، دبیر شورای سلامت اهواز روند بیماری کرونا در این کلانشهر را کاهشی دانست و گفت: با این وجود رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی همه مردم همچنان ضروری است.

وی بیان داشت: در حال حاضر که با موج جدید کرونا فاصله داریم بهترین فرصت برای تزریق واکسن بوده زیرا ممکن است در زمان اوج گیری مجدد کرونا برخی افراد از آلودگی خود بی خبر باشند.

احمدی بلوطکی تصریح کرد: کرونا به همان میزان که برای بزرگسالان خطرناک است برای کودکان و نوجوانان هم خطرآفرین می باشد، بنابراین والدین تا فرصت باقی است نسبت به واکسیناسیون فرزندان شان اقدام کنند.

دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به تاثیر واکسیناسیون در کاهش بستری و موارد مرگ اظهار داشت: در حال حاضر مرگ و میر ناشی از کرونا در افرادی رخ می دهد که واکسن نزده اند و در افرادی که واکسن تزریق کرده اند موارد فوت ناشی از کرونا به ندرت اتفاق می افتد مگر اینکه فرد بیماری زمینه ای داشته باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه همچنان حدود ۱۱ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال غرب اهواز واکسن کرونا دریافت نکرده اند، ادامه داد: تاکنون ۸۸.۷ درصد این جمعیت حداقل یک نوبت واکسن و ۶۲ درصد نیز هر ۲ نوبت واکسن را دریافت کرده اند.

احمدی بلوطکی به تزریق ۶۸۱ هزار دُز واکسن کرونا در غرب اهواز اشاره کرد و گفت: ۳۹۷ هزار دُز واکسن از این تعداد در نوبت اول، ۲۷۸ هزار و ۱۰۰ دُز نوبت دوم و حدود ۶ هزار دُز واکسن نوبت سوم و یادآور بوده است.

وی بیان کرد: در منطقه غرب اهواز ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال یک دُز و ۶۴.۲ درصد ۲ دُز واکسن را تزریق کرده‌اند. همچنین تاکنون ۷۶ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در غرب اهواز یک دُز و ۴۶.۴ درصد هر ۲ دُز واکسن را تزریق کرده‌اند.

اکنون سه شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و ۲۴ شهرستان آبی کرونایی هستند.

انتهای پیام/





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار